Monday, October 4, 2010

~ biLa cInta ~

..bila cinta kini tak lagi bermakna
yang ku rasa kini hanyalah nestapa
ditinggalkan cinta masa lalu...
 ..dulu kau tawarkan manisnya janjimu
dan ku sambut itu dengan segenap hatiku
hingga engkau pergi tinggalkanku
..hilangnya cintamu menusuk hatiku
hingga ku memilih cinta yang fana
perginya dirimu merObek jantungku
hingga ku terjatuh dalam harapan...
..ku sebut namamu di setiap dOaku
bangkitkan setiap kenangan tentangmu
yang ku dapat hanyalah bayangmu..


 
> Ouhhh, begitu indah sekali bait2 lagu ini..hingga aku terbuai-buai apabila mendengarnya...memikirkan tentang diri ini...Ouhh, Tuhan mengapa engkau begitu kuat menguji aku???menjadi persOalan di hati ku kadangkala...namun, apa kan daya, aku tahu bahawa Allah itu tidak akan menguji jika aku tidak mampu...Allah pasti menyayangiku, maka Dia mengujiku....Ouhh, apakah sebenarnya erti cinta dan sayang????mengapa ada yg tidak tahu menilainya...dan tidak tahu menghargainya...aku juga terfikir, mengapa aku seringkali bertemu dengan insan2 seperti ini...xtahu utk menghargai kasih sayang...hatiku begitu pedih dan sakit apabila memikirkannya...namun, aku hanya mampu utk berdOa dan bersujud kepadamu...aku pasti, Allah itu Maha Mengetahui atas setiap apa yang berlaku....aku hanya berharap, suatu saat nanti aku akan dipertemukan jOdoh yang terbaek...jOdoh ALLAH adalah, jodOh yg bemula dengan pandang pertama, kemudian turun ke hati yang dinamakan "syurga cinta"...memetik daripada drama Epilog Syurga Cinta....Amin Ya Rab....


~ Ouhhh, Tuhan..kau tabahkan lah hatiku utk mengharungi hari2 yg mendatang...mOge aku kuat utk mengahadapi segala dugaan yg menimpa...aku tidak mahu menjadi insan yang lemah kerana aku ingin menjadi insan yang terbaek di sisimu...insyaAllah ~ 

                                
             ~ muke ceria...tetapi di dalam hati, hanya Allah yg tahu~



 > chEnta Allah, Rasul, Ibu bapa dan adeQ2 ku <

No comments:

Post a Comment